Thursday, 3 March 2016

Tomten i frysboxen av Elin Eldestrand (2/5)

Publiceringsdatum: 2015
Antal sidor: 26

Baksidan säger:
Om döingen framför mig varit en simpel inbrottstjuv, som jag ju till mitt försvar faktiskt trott, så hade jag bara kunnat dumpa kroppen någonstans. Fast frågan var egentligen var eftersom allt var stelfruset.
Men. Jag stod inför ett större problem.
Det var natten till julafton och alla i Luddinge vet att det är då Snask-Pelle skruder sig i tomtedräkt och lägger ut karameller på alla förstubroar.


Jag säger: Enbart av att läsa synopsisen förstår man att protagonisten haft ihjäl Snask-Pelle innan julafton, och efter det så är det inte så mycket intressant som händer.

Så klart måste hon göra sig av med kroppen, och det är väl kanske där det intressanta mysteriet ligger.

Och så klart kommer barnen hinna undra vad som hänt med deras julsnask (annars så hade ju inte synopsisen nämnt de båda sakerna).

Inte ett dugg Väldigt lite intressant och skriven på ett lättillgängligt sätt, och tydligen en del av många berättelser om vad-hon-nu-hette protagonisten i Luddinge.

No comments:

Post a Comment