Wednesday, 20 January 2016

Nio månader av Cia Sigesgård (4.5/5)

Publiceringsdatum: 2015

Baksidan säger:
Emma och Daniel kämpar med hormonbehandlingar och pliktsex för att göra ett kärleksbarn. 
När graviditetstestet äntligen är positivt blir lyckan fullständig.

Nästan.


Jag säger: Oväntat fängslande; och trots att jag inte vanligtvis tycker om skräcklitteratur/thrillers kunde jag inte läsa den snabbt nog.
berättelsen är uppdelad i nio kapitel, ett för var månad, och berättarrösten varierar mellan Emma och Daniel så att man ser hur de båda upplever graviditeten och varandra. Båda två kändes trovärdiga och trots att jag hela tiden önskade att inget illa skulle hända dem visste jag att något väntade mot slutet.

Och vilket slut.

4.5/5 då jag gärna läser mer av Sigesgård.

No comments:

Post a Comment