Wednesday, 23 September 2015

Nästan Gratis av Ulf Lundkvist (5/5)

Publiceringsdatum: 2009
Antal sidor: 144

Baksidan säger:
Ulf Lundkvist nya bok är 144 sidor stillsam skrattfest.
Ulf Lundkvists teckningar roar och retar utan att peka ut någon. Utom möjligen oss själva.
Det är vardagshändelser som kanske inte riktigt såg ut just så, men ändå...

Boken är en storpocket på 144 sidor varav 16 sidor i färg.


Jag säger:
Jag har omedvetet varit ett fan av Ulf i flera år så det känns ganska trevligt att äntligen sätta namn på konsten jag beundrat. I tidningar och på anslagstavlor har jag skrattat och nickat instämmande åt hans träffsäkra satir så detta var verkligen underhållande läsning. Ulf tar isär politik, samhälle, relationer och allt annat i vardagen vi tar förgivet – eller inte skänker en närmare tanke - och sätter det samman i konstellationer som är så absurda att man inte kan annat än att skratta.

Eller gråta.

5/5 och jag ser framemot att läsa mer av hans verk.

No comments:

Post a Comment