Wednesday, 16 September 2015

MerzMarco av Marcus Ivarsson (2.5/5)

Publiceringsdatum: 2006
Antal sidor: 78

Baksidan säger:
I denna unika e-bok möter serietecknaren Marcus Ivarsson sig själv från sitt förflutna och frågar sig varför han vill göra en serie om dadaistkonstnären Kurt Schwitters.

Följ med på en flykt undan nazismen, en flykt undan sig själv och en jakt efter att befinna sig i ett större sammanhang - att bli ihågkommen för sin konst.


Jag säger:
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här serien då jag inte riktigt säker på att jag förstått. Det var intressant att läsa om Schwitters och hans konst – och ja, även hans liv – och trots att jag kunde känna igen mig i Marcus besatthet av dadaismen och hans filosofiska tankar kring vardagen kändes det hela lite “du skulle ha varit där”.
Jag förstod, men ändå inte...

2.5/5 pga detta, då jag kanske försöker den en gång till i framtiden. 

No comments:

Post a Comment